Ir siela džiaugiasi, ir kūnas lieknas

Grožio akademija Sveikas grožis Ir siela džiaugiasi, ir kūnas lieknas

Turbūt ne vienas esame sutikę žmogų, kuris prie šventinio stalo vos prisiliečia prie maisto, paklaustas kodėl, tiesiog liūdnai atsako: laikausi dietos ar liekninuosi. Tačiau lieknas kūnas, tai nėra vien mažiau valgio, tai yra sudėtingas procesas, kuris apima ne tik suderintą mitybą, fizinį aktyvumą, bet ir vidinę būseną.

Antsvoris tikrai yra didelė, dažnai žmonių neįvertinta problema. Juk kūno riebalų perteklius kelia pavojų daugelio antsvorio problemą turinčių žmonių sveikatai. Nutukus padidėja rizika susirgti arterijų ligomis (širdies ligos, insultas, padidėjęs kraujo spaudimas), virškinimo trakto ligomis (tulžies pūslės akmenligė, vidurių užkietėjimas), taip pat ir kai kuriomis vėžio rūšimis (pvz. krūties ar gimdos), nevaisingumu, venų išsiplėtimu ir kt.

Ne visiems vienodai ir lengvai pavyksta reguliuoti savo kūno svorį, tačiau suprasdami, kam to reikia, daugelis žmonių, turinčių antsvorį, ryžtasi kovai ir pasirengę numesti ne vieną kilogramą, kad pagerintų savo savijautą bei patenkintų savo psichologinį komfortą. Tačiau šioje vietoje iškyla nauja problema – norint sveikai ir saugiai sureguliuoti savo kūno svorį, reikia žinoti, kaip tai padaryti. Rekomenduojama pradėti nuo individualios situacijos ir galimybių įvertinimo.

Kaip įvertinti kūno svorį? Norint įvertinti savo kūno svorį naudojamas kūno masės indeksas KMI – kūno masė (svoris) dalinama iš ūgio kvadratu. Savo KMI indeksą galite lengvai pasiskaičiuoti naudodamiesi KMI skaičiuokle. Vertinant kūno masę vaikams, senyvo amžiaus žmonėms (kuriems sudėtinga tiksliai pamatuoti ūgį), sportininkams, sunkumų kilnotojams (kur didelę dalį kūno masės dalį sudaro labai išvystyti raumenys), nėščiosioms – remtis KMI formule nereikėtų. Beje, KMI galite nusistatyti ir užsukę į „Camelia“ vaistines bei gauti profesionalias vaistininko konsultacijas.

Pagrindiniai rodikliai:

Sunkus plonumas < 16.0

Nuosaikus plonumas 16.0 - 16.99

Lengvas plonumas 17.0 - 18.49

Normalus intervalas 18.5 - 24.99

Pasirengimo nutukę 25.0 - 29.99

Nutukę I klasės 30.0 - 34.99

Nutukę II klasės 35.0 - 39.99

Nutukę III klasės 40.0 >=

Objektyviai įvertinus savo kūno svorį bei numačius pagrindines šią problemą sukeliančias priežastis, reikia nuspręsti, kokiais būdais bus siekiama sulieknėti. Stengiantis atsikratyti nereikalingų kilogramų, svarbiausia nepersistengti ir nekenkti savo sveikatai, t. y., tikrąja to žodžio prasme badauti, laikytis pačių susigalvotų kokio nors vieno produkto dietų ar iki išsekimo sportuoti. Patartina valgyti reguliariai, bet po mažiau, ir tik tai, ko organizmui iš tikrųjų reikia, kad šis nestokotų maisto medžiagų, nes vienokių ar kitokių vitaminų bei mikroelementų stoka gali išprovokuoti gausybę sveikatos sutrikimų: širdies, inkstų, kepenų ir kitų vidaus organų. Geriausia lieknėti yra derinant sportą ir mitybą, nors rezultatai ir pastebimi tik po kelių mėnesių. Mesti svorį laikantis dietos galbūt ir efektyviau, bet sveikiau – koreguojant maitinimosi įpročius, didinant fizinį aktyvumą, reikalui esant, jei organizmui trūksta kokių nors medžiagų, papildomai vartojant vitaminų ar maisto papildų. Pastarieji ypač aktualūs pavasarį, kai racione stokojama šviežių vaisių ir daržovių.