Kaip maitintis, kad oda būtų sveika ir graži?

Grožio akademija Sveikas grožis Kaip maitintis, kad oda būtų sveika ir graži?

Dietologė Daiva Pipiraitė pataria, kokį maistą pasirinkti vasarą.

Vasarą lengva užsimiršti ir dėmesį skirti tik poilsiui. Norint, kad gerų akimirkų nesugadintų saulės spinduliai, reikia nepamiršti, jog karštį, didesnį drėgmės kiekį lengviau įveiksite gerdami daugiau skysčių. Be to, vasarą daugiau prakaituodami kartu galite netekti ir vitaminų bei mineralų, todėl patartina nepamiršti savo valgiaraščio.

Pradėčiau nuo odai reikalingų riebalų, kurie formuoja odos struktūrą ir padeda išlaikyti drėgmę. Paprasčiausia šių medžiagų gauti valgant žuvį, avokado vaisius ir naudojant alyvuogių aliejų.

Smarkiai prakaituojant oda kartu su drėgme pašalina dalį mineralų. Vienas iš svarbesnių odai – kalcis, kurio atsargas galima papildyti renkantis tokius pieno produktus: mažo riebumo pieną ir sūrį, jogurtą. Tradiciškai odai svarbus vitaminas E, kurio pakankamai turi migdolai ir jau minėti avokado vaisiai.

Per daug skysčių nebus

Įprastai vidutinio sudėjimo žmogus per dieną turėtų išgerti 8-10 stiklinių vandens ir to turėtų pakakti skysčių pusiausvyrai išlaikyti. Vanduo ne tik perneša reikalingas medžiagas, bet ir padeda pašalinti susikaupusius toksinus, kas didina odos spindesį. Kartu vanduo netiesiogiai padeda geriau valdyti maitinimosi įpročius, nes greičiau atsiranda sotumo jausmas, rečiau persivalgoma.

Odos priežiūrą kiekvieną rytą rekomenduočiau pradėti bent nuo vienos stiklinės vandens. Tai padės šalinti susikaupusias odai nereikalingas medžiagas. Žinoma, jeigu turite galimybių, gryną ar lengvai mineralizuotą vandenį galite pakeisti ir šviežiai spaustomis sultimis ar vaisių tyrėmis, jų mišiniais. Idealiu atveju per dieną bendrą skysčių kiekį reikėtų padidinti iki 12 stiklinių, kai aktyviai judate, daug dirbate ar prasideda itin didelė kaitra. Žinoma, skysčių per daug nebus, todėl, jeigu tik norite, galite nesibaiminti – organizmas perteklių pašalins savaime.

Vaisiai ir daržovės – odai

Vasarą vaisių ir daržovių pasirinkimas itin didelis. Paminėčiau įvairias uogas, arbūzus, pomidorus. Kartu su jais gausite ne tik reikalingų skysčių, bet ir taip odai reikalingų antioksidantų. Patartina kiekvieną dieną pasirinkti vis skirtingų spalvų ir sandaros vaisių bei daržovių – jeigu įmanoma, juos maišykite ir paskirstykite į kelis patiekalus.

Odai itin naudingi tokie vaisiai kaip persikai, kriaušės, abrikosai, slyvos, jau minėti arbūzai. Iš daržovių paminėtinos bulvės, pomidorai. Nereikėtų vasarą pamiršti bananų ir melionų. Sveikai odai reikalingo vitamino A galima rasti morkose, brokoliuose ir špinatuose.

Savo stalui ruošdami vaisius ir daržoves atminkite, jog garuose virtos ar ant ugnies keptos daržovės ir vaisiai netenka daugelio savo naudingų savybių. Todėl ruošdami patiekalus stenkitės, kad vasaros dovanos ant stalo pakliūtų šviežios. Taip ne tik mėgausitės skoniu, bet ir maistas Jums suteiks daugiausia naudos.

Titulinė nuotrauka paimta iš health.howstuffworks.com