Klausimai/atsakymai

Titulinis Klausimai/atsakymai
Turite klausimų? Neradote atsakymo į juos žemiau?
Užduokite savo klausimą

Esu peršalusi, erzina kosulys, ar tinka naudoti garstyčių lapelius?

Garstyčių lapeliai naudojami kaip pagalbinė priemonė peršalus. Garstyčios pagerina vietinę kraujotaką, todėl sveikstame greičiau, tačiau pačio kosulio nemalšina. Užsukite į artimiausią vaistinę „Camelia“, kur Jums vaistininkas pagal jūsų kosulio pobūdį (gilus ar paviršinis, atsikosite ar ne, kaip ilgai kosite ir t.t.) rekomenduos tinkamiausią priemonę. 

Vaistininkė Vilma P. 

Ar grietinė padeda gydyti žaizdas?

Žaizdų gijimas ir tolesnė paciento sveikata priklauso nuo to, kaip skubiai suteikta pirmoji pagalba. Jeigu yra žaizda, į gydymo įstaigą reikia kreiptis per šešias valandas. Jeigu tai tik nubrozdinimas ir žaizda kraujuoja, reikia ją nuplauti, dezinfekuoti ir prispausti švariu tvarsčiu, stipriai subintuoti. Per stipriai neužveržkite žaizdos, nes gali sutrikti kraujotaka. Antiseptikais, spiritu dezinfekuokite ne pačią žaizdą, o jos pakraščius. Nesivadovaukite neaiškiais patarimais, neeksperimentuokite tepdami žaizdą grietine, taukais ar neaiškiais žolelių tirpalais.

Vaistininkė Jūratė Š. 

Kodėl Achilas nenešiojo aukštakulnių?

Achilo sausgyslė - tai blauzdos trigalvio raumens ir padinio raumens bendroji sausgyslė, esanti užpakalinėje blauzdos dalyje. Šios sausgyslės pažeidimas yra dažna ėjikų, tenisininkų, krepšininkų ar tiesiog mėgstančių bėgioti, liga. Didesnė rizika – turintiems sutrumpėjusią Achilo sausgyslę. Trumpesnė sausgyslė gali būti įgimta arba įgyta nuolat dėvint aukštakulnius batus, bėgiojant ilgus atstumus. Svarbiausia profilaktikos priemonė – fiziniai tempimo pratimai. Labai svarbu tinkamai pasirinkti avalynę.

Vaistininkė Jūratė Š. 

Patyrus traumą - masažas tabu?

Patyrus traumą pirmomis dienomis šildomos priemonės ir bet koks masažas yra draudžiami. Tiek šiluma, tiek masažas skatina kraujotaką, aktyvina kolageno gamybą, įvairių cheminių mediatorių išsiskyrimą, todėl traumos vieta dar labiau tinsta, didėja skausmas. Šios priemonės yra tinkamos atsistatyti po traumos (ne anksčiau nei po 3 dienų), bet ne kaip pirmoji pagalba. 

Vaistininkė Jūratė Š. 

Kada liniuotė yra pirmos pagalbos priemonė?

Pirmoji pagalba yra labai svarbi, nes nuo to, kada ir kaip bus suteikta pirmoji pagalba, priklauso žaizdos gijimas, tolesnė sergančiojo būklė ir gydymas, todėl labai svarbu mokėti tinkamai suteikti pagalbą. 

Jei lūžo kaulai, galūnę palikite tokioje padėtyje, kokioje ji yra, nebandykite jos tiesinti, tempti, sukti ar taisyti. Pirmiausia, kad nejudėtų lūžęs kaulas ir nesilankstytų aukščiau ir žemiau lūžio vietos esantys sąnariai reikia įdėti įtvarą, jį pritvirtinant prie sužalotos galūnės.. Įtvarą gali pakeisti liniuotė, lenta, medžio šaka, skėtis. 

Vaistininkė Jūratė Š. 

Karščiausias yra meilės nudegimas, o skaudžiausias?

Nudegimas – viena iš skausmingiausių traumų. Dažniausiai apsideginama iškylaujant, kai neatsargiai kuriamas laužas, kepamas maistas ar tiesiog nusiplikoma karštu vandeniu. Viena iš dažniausių nudegimo vietų – plaštakos . Nudegimo metu pažeidžiamas viršutinis odos sluoksnis – epidermis, kuris po traumos sunkiai atsinaujina ir gyja. Nusideginus, vėsinkite pažeistą odą po vėsia tekančio vandens srove maždaug 20 – 30 minučių. Nevėsinama šiluma toliau skverbiasi į odą, todėl šilumos šaltinį pašalinti yra būtina. Taip išvengsite gilesnio nudegimo. Jei vandens srovė sukelia skausmą, naudokite kompresus. Jei nudegimas labai gilus ir pažeisti nervai, skausmo galite ir nejusti. Jei nudegimo vieta apanglėja, nedelsiant kreipkitės pagalbos.

Vaistininkė Jūratė Š. 

Jeigu Jūsų laivas „Titanikas“. Kaip išgelbėti Di Caprio?

Jei jūsų laivas pradėjo skęsti, gelbėkite žmones, ištraukę juos iš vandens, kuo greičiau kvieskite greitosios pagalbos medikus. Būtina tuoj pat iš kvėpavimo takų pašalinti vandenį: 10–15 sekundžių palenkite galvą žemyn, kad jis ištekėtų. Tada žmogų paguldykite ant žemės, po kaklu pakiškite vieną savo ranką, o kitą uždėkite ant kaktos ir švelniai atloškite galvą. Jei burnoje nėra žolių, neužkritusi liežuvio šaknis, atlikite dirbtinį kvėpavimą: užėmę nosį, pūskite į burną oro taip, kad išsipūstų krūtinės ląsta (kas 30 įpūtimų sustokite įkvėpti). Jei pulso nėra, būtina atlikti išorinį masažą: 30 kartą įpūtus oro į burną, 2 kartus delno apačia spausti krūtinės vidurį (kūdikiui ir mažam vaikui du kartus). Atgaivintą žmogų reikia šiltai apkloti.

Vaistininkė Jūratė Š. 

Kad salto per dviračio vairą nebūtų mortale. Kodėl aktyviame laisvalaikyje svarbiausia įranga yra galva?

Važinėjimasis dviračiais, riedučiais, riedlentėmis yra ne tik aktyvaus poilsio ir laisvalaikio praleidimo būdas, bet ir sportas, kuris stiprina sveikatą. Ne tik vaikai, bet ir suaugusieji gali sunkiai susižeisti važinėdamiesi dviračiais, riedučiais, riedlentėmis bei motoroleriais be apsauginių priemonių: šalmų, alkūnių ir kelių apsaugų. Nukritę ar patekę į avariją aktyvaus poilsio mėgėjai patirtų mažiau sunkių sužalojimų, jei būtų su šalmu, o alkūnės ir keliai būtų apsaugoti specialia apsauga. 

Vaistininkė Jūratė Š. 

Kaip per pusvalandį pagerinti nuotaiką?

Norite jausti emocinį pakilimą arba nuleisti garą? Darykite fizinius pratimus arba nors 30 minučių greita žingine pasivaikščiokite lauke. Fizinis aktyvumas stimuliuoja įvairių smegenyse veikiančių cheminių medžiagų (endorfinų) gamybą, o tai užtikrina laimės pojūtį ir padeda atsipalaiduoti. Reguliarus judėjimas skatina pozityviau vertinti save ir savo išvaizdą, taigi sustiprėja mūsų savivertės jausmas.

Vaistininkė Jūratė Š. 

Ką daryti, kad minkščiausia kūno vieta nepriliptų prie kėdės?

Statiški ar pasikartojantys darbai, pavyzdžiui, darbas kompiuteriu, kai naudojamasi klaviatūra ar pele, – priežastys atsirasti mikrotraumoms. Tyrimais įrodyta, kad daugiau kaip pusę biuruose dirbančių tarnautojų vargina raumenų sąstingis, kaklo, pečių, nugaros skausmai, jaučiamas akių nuovargis. Labai svarbu taisyklinga laikysena sėdimo darbo metu. Rekomenduojamas kėdės aukštis toks, kad jūsų keliai sudarytų statų kampą, venkite kryžiuoti kojas darbo metu. Nugara turėtų būti tiesi, rankos dirbant kompiuteriu turi būti ant stalo iki alkūnių.Siūloma bent kas dvidešimt minučių lengvai pasimankštinti, padaryti pertrauką. Jei tam neturite sąlygų, tarkim, nėra kaip atsistoti ir išeiti į koridorių, pakeiskite bent kojų, rankų padėtį, pakelkite galvą, keiskite sėdėjimo pozą, per kelius ar čiurnas judinkite kojas. Per pietų pertrauką pasivaikščiokite lauke. 

Vaistininkė Jūratė Š.