Klausimai/atsakymai

Titulinis Klausimai/atsakymai
Turite klausimų? Neradote atsakymo į juos žemiau?
Užduokite savo klausimą

Karščiausias yra meilės nudegimas, o skaudžiausias?

Nudegimas – viena iš skausmingiausių traumų. Dažniausiai apsideginama iškylaujant, kai neatsargiai kuriamas laužas, kepamas maistas ar tiesiog nusiplikoma karštu vandeniu. Viena iš dažniausių nudegimo vietų – plaštakos . Nudegimo metu pažeidžiamas viršutinis odos sluoksnis – epidermis, kuris po traumos sunkiai atsinaujina ir gyja. Nusideginus, vėsinkite pažeistą odą po vėsia tekančio vandens srove maždaug 20 – 30 minučių. Nevėsinama šiluma toliau skverbiasi į odą, todėl šilumos šaltinį pašalinti yra būtina. Taip išvengsite gilesnio nudegimo. Jei vandens srovė sukelia skausmą, naudokite kompresus. Jei nudegimas labai gilus ir pažeisti nervai, skausmo galite ir nejusti. Jei nudegimo vieta apanglėja, nedelsiant kreipkitės pagalbos.

Vaistininkė Jūratė Š. 

Jeigu Jūsų laivas „Titanikas“. Kaip išgelbėti Di Caprio?

Jei jūsų laivas pradėjo skęsti, gelbėkite žmones, ištraukę juos iš vandens, kuo greičiau kvieskite greitosios pagalbos medikus. Būtina tuoj pat iš kvėpavimo takų pašalinti vandenį: 10–15 sekundžių palenkite galvą žemyn, kad jis ištekėtų. Tada žmogų paguldykite ant žemės, po kaklu pakiškite vieną savo ranką, o kitą uždėkite ant kaktos ir švelniai atloškite galvą. Jei burnoje nėra žolių, neužkritusi liežuvio šaknis, atlikite dirbtinį kvėpavimą: užėmę nosį, pūskite į burną oro taip, kad išsipūstų krūtinės ląsta (kas 30 įpūtimų sustokite įkvėpti). Jei pulso nėra, būtina atlikti išorinį masažą: 30 kartą įpūtus oro į burną, 2 kartus delno apačia spausti krūtinės vidurį (kūdikiui ir mažam vaikui du kartus). Atgaivintą žmogų reikia šiltai apkloti.

Vaistininkė Jūratė Š. 

Kad salto per dviračio vairą nebūtų mortale. Kodėl aktyviame laisvalaikyje svarbiausia įranga yra galva?

Važinėjimasis dviračiais, riedučiais, riedlentėmis yra ne tik aktyvaus poilsio ir laisvalaikio praleidimo būdas, bet ir sportas, kuris stiprina sveikatą. Ne tik vaikai, bet ir suaugusieji gali sunkiai susižeisti važinėdamiesi dviračiais, riedučiais, riedlentėmis bei motoroleriais be apsauginių priemonių: šalmų, alkūnių ir kelių apsaugų. Nukritę ar patekę į avariją aktyvaus poilsio mėgėjai patirtų mažiau sunkių sužalojimų, jei būtų su šalmu, o alkūnės ir keliai būtų apsaugoti specialia apsauga. 

Vaistininkė Jūratė Š. 

Kaip per pusvalandį pagerinti nuotaiką?

Norite jausti emocinį pakilimą arba nuleisti garą? Darykite fizinius pratimus arba nors 30 minučių greita žingine pasivaikščiokite lauke. Fizinis aktyvumas stimuliuoja įvairių smegenyse veikiančių cheminių medžiagų (endorfinų) gamybą, o tai užtikrina laimės pojūtį ir padeda atsipalaiduoti. Reguliarus judėjimas skatina pozityviau vertinti save ir savo išvaizdą, taigi sustiprėja mūsų savivertės jausmas.

Vaistininkė Jūratė Š. 

Ką daryti, kad minkščiausia kūno vieta nepriliptų prie kėdės?

Statiški ar pasikartojantys darbai, pavyzdžiui, darbas kompiuteriu, kai naudojamasi klaviatūra ar pele, – priežastys atsirasti mikrotraumoms. Tyrimais įrodyta, kad daugiau kaip pusę biuruose dirbančių tarnautojų vargina raumenų sąstingis, kaklo, pečių, nugaros skausmai, jaučiamas akių nuovargis. Labai svarbu taisyklinga laikysena sėdimo darbo metu. Rekomenduojamas kėdės aukštis toks, kad jūsų keliai sudarytų statų kampą, venkite kryžiuoti kojas darbo metu. Nugara turėtų būti tiesi, rankos dirbant kompiuteriu turi būti ant stalo iki alkūnių.Siūloma bent kas dvidešimt minučių lengvai pasimankštinti, padaryti pertrauką. Jei tam neturite sąlygų, tarkim, nėra kaip atsistoti ir išeiti į koridorių, pakeiskite bent kojų, rankų padėtį, pakelkite galvą, keiskite sėdėjimo pozą, per kelius ar čiurnas judinkite kojas. Per pietų pertrauką pasivaikščiokite lauke. 

Vaistininkė Jūratė Š. 

Kaip kojos padeda dirbti skrandžiui?

Fizinio aktyvumo, ypač sportinių žaidimų metu, žmogų užvaldo teigiamos emocijos, tvirtėja pasitikėjimas savimi, atsiranda gyvenimo džiaugsmas, jis tampa žvalesnis, pagerėja nuotaika. Raumenų veikla daro teigiamą poveikį ir virškinimo organams. Fizinių treniruočių proceso metu suaktyvėja medžiagų apykaita ir padidėja energijos sunaudojimas organizme. Dėl to suaktyvėja ir virškinimo organų funkcija. Tačiau niekada nesportuokite iš karto pavalgę. Valgant ir užsiimant fizine veikla mūsų autonominė (nuo mūsų valios nepriklausoma) nervų sistema veikia priešingai. Simpatinė nervų sistema, kuri aktyvuojama fizinės veiklos metu, didina širdies susitraukimų dažnį, padidina cukraus kiekį kraujyje, prakaitavimą, lėtina virškinimo sistemos veiklą. Tad jei sportuosite pavalgę, didėja tikimybė, kad sutriks virškinimas.  

Vaistininkė Jūratė Š. 

Ar galima plaukus stiprinti geriant Pantogar ir papildomai dar vitaminus plaukams, pvz., Wellwomen tricologic ? Ar organizmui nebus perdaug ir nepakenks?

Plaukams stiprinti rekomenduočiau pasirinkti vieną iš Jūsų minėtų preparatų: arba Pantogar, arba Wellwomen tricologic, kartu jų vartoti nereikėtų. Geriant Pantogar visada galima naudoti išorines priemones plaukams stiprinti: gydomuosius šampūnus, kaukes, serumus, aliejus, žolelių užpilus ir t.t. Užsukite į Jums patogią vaistinę „Camelia“, kur rasite platų asortimentą stiprinamųjų priemonių plaukams ir svarbiausia profesionalią konsultaciją.

Vaistininkė Jurga J. 

Kaip panaikinti strazdanas? Ar yra kokių nors kremų nuo jų?

Siekiant išvengti strazdanų ir pigmentinių dėmių, būtina itin kruopšti ir ilgalaikė odos priežiūra. Svarbiausia – nuolat ir be pertrūkių rūpintis tokia oda. 

Nuo ankstyvo pavasario reikėtų vengti aktyvios saulės, naudoti apsauginius kremus nuo saulės. Šiandien yra nemažai priemonių ir metodų, kaip pašviesinti strazdanas

Veiksmingiausia, siekiant išvengti strazdanų ar pigmentinių dėmių, yra balinamosios procedūros. Jos pristabdo melanino gamybą odoje ir pašviesinamos jau esamos dėmės.
Užsukite į Jums patogią "Camelia vaistinę" kur rasite platų balinamųjų kremų asortimentą ir profesionalią konsultaciją.

Smulkios, švelniai rusvos, ant veido tarytum pabirusios strazdanos suteikia veidui išskirtinumo. Nereikėtų dėl jų nervintis ar pernelyg kovoti, nes su metais jos šviesėja, kol galiausiai visiškai išnyksta. Sėkmės ir gražios Jums vasaros!

Vaistininkė Jurga J.

Norėjau pasiteirauti, kas geriau Calcigran geriamieji lašai ar tabletės? Ir ar galima vartoti Calcigran tuo pat metu vartojant Pantogar?

Calcigran tablečių ir Calcigran lašų sudėtis yra skirtinga. Calcigran tablečių sudėtyje yra elementinio kalcio bei vitamino D3. Calcigran forte sudėtyje yra daugiau vitamino D3 nei paprastame Calcigran. Tuo tarpu Calcigran lašuose yra tik vitamino D3.

Norint pasirinkti tinkamą preparatą svarbu žinoti, kodėl jums jo reikia ir kokios problemos jus kamuoja. Tiek lašai, tiek tabletės tinkamos ir vaikams, ir suaugusiesiems. Norint papildyti tik vitamino D3 atsargas organizme (trūkumą galima nustatyti kraujo tyrimu), patartina rinktis Calcigran vitamino D3 lašelius, tačiau jei vargina mėšlungis, skilinėja plaukai, pleiskanoja oda, lūžinėja nagai, dažnai pasitaiko kaulų lūžių ar, atlikus mineralinį kaulo tankio matavimą, nustatomas kaulų tankio retėjimas, reikėtų rinktis Calcigran ar Calcigran forte preparatus.

Svarbu žinoti, kad vieno ar kito preparato vartojimas turėtų trukti apie 3-4 mėn, kad būtų pasiektas teigimas gydymo efektas, pagerėtų organizmo būklė.

Pantogar preparato vartojimas kartu su Calcigran preparatais yra suderinamas ir nekelia jokio perdozavimo pavojaus ar šalutinių poveikių. Pantogar preparato sudėtyje yra 60 mg kalcio druskos, per parą jo suvartojama 180 mg geriant šias kapsules, kai suaugusio žmogaus organizmui reikalingas kalcio kiekis parai yra nuo 1000 mg iki 2000 mg, priklausomai nuo esamos problemos, ligos. Todėl nereikia bijoti kartu naudoti šiuos preparatus.

Vaistininkė Loreta L.

 

Trijų metų vaikutis nieko nevalgo. Kokius vitaminus jūs rekomenduotumėte?

Labai trūksta informacijos apie vaiko būklę. Gal vaikutis skundžiasi kokiais nors skausmais. Gal skauda pilvuką, tada būtų galima manyti, kad turi kirminų, todėl neturi apetito. Gal yra kokios psichologinės priežastys šeimoje arba darželyje, jei tokį lanko. Įdomu ką rodo kraujo tyrimas, gal yra mažas hemoglobino kiekis.

Todėl reikėtų kreiptis į savo šeimos gydytoją ir pasidaryti kraujo, šlapimo, kaprologinį tyrimus.

Jei nėra rimtų priežasčių galima naudoti česnaką, svogūną, raugintus agurkus. Iš žolių būtų galima naudori piliarožę, pelyną. Kadangi jų skoniai vaikui gali nepatikti, rekomenduočiau OILEDIXIN NIAM NIAM SIRUPĄ.

Vaistininkė Jūratė J.