Organizmo stiprinimas

Sveikatos klubas Atmintinės Organizmo stiprinimas

Organizmas (iš graikų k. organon – įrankis, instrumentas) – tai savarankiškai egzistuojantis organinio pasaulio vienetas (gyvūnas, augalas arba mikroorganizmas), turintis savireguliacijos sistemą, kuriam poveikį daro įvairūs aplinkos veiksniai. Žmogaus organizmas – tai daugybės organų, susijusių tarpusavyje, sistema. Žmogaus organizmo būklė priklauso nuo imuninės sistemos funkcijos.

Mūsų imunitetas atlieka puikų darbą kasdien saugodamas organizmą nuo įvairių ligų sukėlėjų. Tačiau retsykiais jis susilpnėja ir mes susergame. Ar įmanoma padėti savo imuninei sistemai? Ar svarbu tai, ką valgai? Ar gali padėti tam tikri vitaminai ir augalai? Kokie kiti gyvenimo būdo pokyčiai, kurie gali padėti?
Mūsų imunitetas yra sistema, kuriai tinkamai funkcionuoti reikalingas jos balansas ir harmonija. Mokslininkai apie imuninę sistemą ir jos atsaką dar labai daug nežino ir neturi konkrečių įrodymų tarp gyvenimo būdo ir imuniteto stiprinimo. Bet tai nereiškia, kad tokių ryšių nėra ir jų nereikia studijuoti. Nemažai mokslininkų tiria mitybos, fizinės veiklos, maisto papildų ir kitų veiksnių galimą įtaką mūsų imunitetui.


Rinkis sveiką gyvenimo būdą
Sveikos gyvensenos rekomendacijų laikymąsis yra geriausias žingsnis siekiant sustiprinti savo imuninę sistemą. Visas organizmas, taip pat ir mūsų imuninė sistema funkcionuoja geriau, jei tinkami gyvenimo būdo įpročiai saugo mus nuo išorės žalingų veiksnių. Rekomenduojama:

• Nerūkyti
• Mitybą papildyti pakankamu kiekiu vaisių ir daržovių, pilno grūdo produktų, sumažinti sočiųjų riebalų kiekį
• Reguliariai sportuoti
• Kontroliuoti kūno svorį
• Kontroliuoti kraujo spaudimą
• Alkoholį vartoti saikingai arba iš viso atsisakyti
• Išsimiegoti
• Vengti streso ir įtampos
• Dažnai plauti rankas, termiškai apdoroti maistą, kad išvengtume infekcijų
• Reguliariai tikrintis sveikatą pagal savo amžiaus grupės rekomendacijas.


Mityba
Stipriai imuninei sistemai ypač svarbi mityba. Maistas turi būti įvairus, suderintas, kokybiškas, valgoma saikingai. Pakankamas skysčių kiekis (1,5-2 l moterims, 3 l – vyrams) valo organizmą nuo šlakų, vaisių ir daržovių vartojimas aprūpina vitaminais ir mineralais. A, C ir E grupės vitaminai valo organizmą nuo laisvųjų radikalų, t.y., nuo potencialiai kenksmingų medžiagų, galinčių pažeisti sveikas ląsteles.
Yra įrodymų, kad tam tikrų mikroelementų (pvz., cinko, seleno, geležies, vario, folinės rūgšties, vitaminų A, B6, C ir E) trūkumas turi tiesioginės įtakos organizmų imuninei sistemai.

Taigi kuo mes galime padėti savo imuninei sistemai? Jeigu įtariate, kad jūsų mityboje nepakanka mikroelementų ir vitaminų, pvz., nemėgstate daržovių, rupios duonos ir t.t., vitaminų ir mineralų turinčių maisto papildų vartojimas užtikrins normalią mitybą bei gyvybiškai svarbių medžiagų reikiamą kiekį organizme, taip pat prisidės prie imuninės sistemos balanso. Vitaminai ir mineralai, kurie, tikėtina, yra svarbūs normaliam imuninės sistemos funkcionavimui:


• Selenas
• Vitaminas A
• Vitaminas B2
• Vitaminas B6
• Vitaminas C
• Vitaminas D
• Vitaminas E
• Cinkas

Fizinis aktyvumas
Ar žinote, kad judėjimas ir fiziniai pratimai yra geriausia veikla, turinti teigiamą įtaką mūsų sveikatai? Regulairus fizinis aktyvumas priverčia:
• racionaliau dirbti širdies ir kraujagyslių sistemą,
• optimizuoja medžiagų apykaitos veiklą
• pagerina savijautą ir kūno laikyseną
• padeda įveikti stresą
• didina pasitenkinimą gyvenimu


Ar norėtumėte stiprinti sveikatą ir mėgautis visaverčiu gyvenimu? Rekomenduojama prieš pradedant reguliariai mankštintis, pasitikrinkite sveikatą ir pasikonsultuokite su gydytoju, jei turite tam tikrų sveikatos sutrikimų; nešiokite tinkamą avalynę ir patogius drabužius; keiskite veiklos pobūdį – turėkite skirtingą dienos tikslą, varijuokite aktyvumą. Be to, turėkite alternatyvų planą, jei atsirastų kliūčių, pvz., esant blogam orui pratimus galite atlikti namuose, sporto centre ar kt.; mankštinkitės nuolat, reguliariai.

Augalai ir kiti papildai
Mokslininkai neturi vieno sutarimo dėl augalinių medžiagų ir papildų poveikio mūsų imuninei sistemai. Kiekvieno iš mūsų organizmas yra unikalus. Kas veikia man, gali būti neveiksminga kitam. Tačiau, jei močiutė, metų metus vartojanti slaptą žolelių mišinį imunitetui stiprinti, išvengia peršalimo ir kitų infekcinių ligų – tikėti verta. Medžiagos, kurių įtaka imuninei sistemai yra numanoma dėl tradicinio jų naudojimo ir šiuo metu tiriamos mokslininkų:
• Alijošius
• Ežiuolė
• Česnakas
• Ženšenis
• Saldymedis
• Probiotikai