Efektyviausi veiksmai paruošti organizmą rudeniui

Sveikatos klubas Naudingi straipsniai Efektyviausi veiksmai paruošti organizmą rudeniui

Trumpėjant dienoms ir pilkėjant dangui tenka pripažinti, jog ruduo nenumaldomai artėja. O kartu su juo – ir kur kas didesnė įvairių susirgimų tikimybė. Kaip mažiausiomis sąnaudomis nusiteikti darbams bei sustiprinti, paruošti organizmą rudeniui ir žiemai? Pateikiame 8 patarimus, kuriais pasidalijo Žydrūnė Muzikevičiūtė, mažų kainų vaistinių tinklo „Camelia“ vaistininkai.

„Laimei, yra daugybė organizmo stiprinimo būdų, galinčių padėti ne tik apsisaugoti nuo ligų, bet ir jaustis žvaliai, energingai. Šie būdai – įvairūs, tačiau nesudėtingi: pradedant jūros gėrybių valgymu bei geru poilsiu, baigiant dažnesniu juoku ir sportu“, – teigė Ž. Muzikevičiūtė.

1. Gerai išsimiegokite

Daugybės tyrimų įrodyta, kad miego nepriteklius silpnina imuninę sistemą ir organizmo pajėgumą susidoroti su įvairiomis infekcijomis. Pastovus miego nepriteklius netgi trumpina žmogaus gyvenimo laiką. Remiantis rugpjūčio mėnesio JAV žurnale „Sleep“ publikuoto tyrimo duomenimis, pakankamai neišsimiegantys žmonės kur kas dažniau suserga peršalimo ligomis. Tad jei norite sustiprinti organizmą, geras nakties miegas yra esminis veiksnys. Optimaliausia miegoti 8 valandas per parą, o jei Jums virš 50-ies – šiek tiek trumpiau.

2. Dažniau apsikabinkite su artimaisiais

Jaukus apsikabinimas gali suteikti išties daug naudos – ne tik apgaubti saugumo bei meilės jausmu. JAV tyrėjai išsiaiškino, kad didesnį aplinkinių palaikymą turintys žmonės, kurie linkę reguliariai apsikabinti, kur kas rečiau serga peršalimo ir infekcijų sukeltomis ligomis. Apsikabinimai padeda kovoti su stresu, o turint omenyje tai, kad stresas linkęs silpninti imuninės sistemos veiklą ir paveikti organizmą taip, kad šis taptų itin pažeidžiamas, atrodo savaime suprantama, jog apsikabinimai gali padėti pasipriešinti ligoms.

3. Mėgaukitės jūros gėrybėmis

Džiugu, jei jūros gėrybės neretai atsiranda ant Jūsų stalo, tačiau norėtųsi atkreipti dėmesį į dar vieną savybę, kuria pasižymi krevetės, midijos, šukutės ir kt. – rudenį bei žiemą jos tampa ypač efektyviomis imuninės sistemos pagalbininkėmis.

„Jūros gėrybėse apstu baltymų, kurie reikalingi su infekcijoms kovojantiems baltiesiems kraujo kūneliams: pastiprinti šie kur kas greičiau atsikrato virusų, – sakė Ž. Muzikevičiūtė. – Jose taip pat yra cinko, kuris padeda paspartinti sveikimą peršalus.“

4. Atsisakykite cigarečių

Jei rūkote, šio įpročio atsikratymas suteiktų Jūsų imuninei sistemai taip reikalingą pastiprinimą. Rūkymas stipriai kenkia imunitetui: pradedant perdėtomis uždegiminėmis reakcijomis ir ilgesniu žaizdų gijimo laiku, baigiant susilpnėjusiu organizmo gebėjimu atsilaikyti prieš infekcijas. Laimei, jei tik norėtumėte mesti, nesunkiai rastumėte visokeriopos pagalbos bei palaikymą.

5. Dažniau plaukite rankas

Nors tai – akivaizdu, tačiau dažniau nei įprasta, plaudami rankas su muilu pagelbėtumėte imuninei sistemai, apsaugodami ją nuo papildomo darbo. Pernai metais Southampton‘o universiteto (Didžioji Britanija) tyrėjai vykdė internetinė kampaniją: skatinimas žmones dažniau plautis rankas padėjo sumažinti įprastą įvairių infekcijų kiekį net 20 proc. Tiesa, plautis rankas iki 10 kartų per dieną tikrai pakanka – dažnesnis plovimas suerzina rankų odą.

6. Streso lygį mažinkite juoku

Gera juoko dozė apniukusią rudens dieną gali ne tik pagerinti nuotaiką: dešimtmečius tirdami juoko ir imuninės sistemos santykį JAV mokslininkai įrodė, kad juokas padidina antikūnų ir su ligomis kovojančių ląstelių organizme kiekį, taip pat – sumažina streso lygį, kuris neigiamai veikia imuninę sistemą, padarydamas ją labiau pažeidžiamą.

7. Pradėkite sportuoti

Įrodyta, jog mankštintis linkę žmonės šaltais žiemos mėnesiais kur kas rečiau serga gripu ir peršalimo ligomis. Tačiau pernelyg dažnai alindami organizmą galite sulaukti priešingų padarinių: daug intensyvios fizinės veiklos gali pabloginti imuninės sistemos veiklą ir Jus susargdinti, todėl stenkitės laikytis sveiko balanso. Per savaitę suaugusiesiems patartina skirti 150 min. širdies veiklai spartinti (cardio pratimai) ir dukart užsiimti jėgos treniruotėmis.

8. Valgykite tai, ką siūlo gamta

Ruduo – šviežių vaisių ir daržovių metas, todėl nepraleiskite progos sustiprinti imunitetą: lietuviškose sodo bei daržo gėrybėse gausu būtinų vitaminų. Praktiškai visose daržovėse: bulvėse, morkose, pupelėse – aptinkamas vitaminas B, kopūstuose – vitaminas C, morkose – A, jas nepamirškime pagardinti aliejumi, kad vitaminą A organizmas leng-viau įsisavintų. Obuoliai, slyvos, aronijos, šaltalankiai turtingi vitaminų A, E ir C.

„Nepamirškite ir česnako. Jis yra natūralus antibiotikas, pasižymintis antivirusinėmis bei priešvėžinėmis savybėmis. Žmonės neklysta manydami, kad kasdien suvalgius vieną ar porą skiltelių, rudenį ir žiemą lengviau išvengti peršalimo bei gripo. O norėdami panaikinti specifinį kvapą suvalgę česnako sukramsnokite petražolių šakelę ir papildysite organizmą C, K, PP, B grupės vitaminų, taip pat mikroelementais – kalciu, cinku, geležimi – patarė „Camelia“ vaistininkė.