Internetinės vaistinės perspektyvos Lietuvoje: naudojasi dešimtadalis

Sveikatos klubas Naudingi straipsniai Internetinės vaistinės perspektyvos Lietuvoje: naudojasi dešimtadalis

Daugelyje pasaulio šalių, apsipirkinėjimas internetinėje vaistinėje yra įprastas reiškinys. Lietuvoje praėjusiais metais vos keli procentai žmonių vaistinius preparatus pirkdavo internetu, tačiau šių metų visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai“ atlikto Lietuvos gyventojų tyrimo duomenys rodo, jog tendencijos keičiasi - kas dešimtas lietuvis naudojasi internetinės vaistinės paslaugomis.

E-vaistinės populiarėja

Mažų kainų vaistinių „Camelia“ tinklą valdančios UAB „Nemuno vaistinės“ generalinė direktorė Aušra Budrikienė, pažymėjo, kad gauti rezultatai nuteikia optimistiškai, nes nors apsiperkančiųjų internetinėje vaistinėje skaičius nėra toks didelis, kaip didžiosiose pasaulio valstybėse, bet lyginant su paskutiniaisiais metais, pastebimi ženklūs pokyčiai.

„Jungtinėse Amerikos Valstijose buvo atliktas rinkos stebėsenos tyrimas, kuris parodė, jog nuo 2004 metų, apsipirkinėjimas internetinėje vaistinėje, šioje šalyje, per dešimtmetį išaugo kone tris kartus. Tuo tarpu Lietuvoje, šiuo metu vartotojų, apsipirkinėjančių virtualioje vaistinėje, yra 10 proc. Nereceptinius vaistus virtualioje vaistinėje dažniau linkę pirkti 18-35 metų žmonės, aukščiausio išsimokslinimo atstovai bei didmiesčių gyventojai. Lyginant su praėjusiais metais, kuomet vos 4 proc. šalies gyventojų pirkdavo nuotoliniu būdu, galima pasidžiaugti, jog nors ir pamažu, tačiau tendencijos keičiasi“, - teigė A. Budrikienė.

Renkasi nuolaidas

Skaitmeninių sprendimų agentūros kompanijos „The Chocolate“ vadovo Tomo Nemuros teigimu statistika rodo, jog Vakarų Europos šalyse, vartotojai apsiperkantys tik e-vaistinėse arba derinantys šiuos apsipirkimus su apsilankymais įprastoje vaistinėje, kaip svarbiausią priežastį rinktis e-vaistinę nurodo nuolaidas.

„Vaistų kaina svarbi visiems, tai nėra vien tik mūsų šaliai būdingas bruožas. Štai nuolaidos aktualios 46 proc. britų, 51 proc. vokiečių, 59 proc. austrų ir 51 proc. ispanų, medikamentus perkančių internetu. Žinoma, be papildomo patogumo suteikiančios pristatymo į namus paslaugos tokie skaičiai vargu ar būtų įmanomi“, - teigė „The Chocolate“ vadovas.

Rinką išjudino vaistų pristatymo į namus paslauga

A.Budrikienė, pažymėjo, kad praėjusiais metais, apsiperkančiųjų internete per metus skaičius išaugo 60 proc., todėl prognozuojama, kad ateityje apsipirkinėjimas internetinėje vaistinėje turėtų tapti dar populiaresnis, nes tai patogus, pinigus bei laiką taupantis būdas, ypač aktualus šiuolaikiniams, nuolat skubantiems žmonėms. „Camelia“ tinklo, kuris pirmasis Lietuvos vaistinių rinkoje nuo šių metų vasario pradėjo teikti nereceptinių vaistų pristatymo į namus paslaugą, vadovė pažymėjo, kad nauja paslauga suteikė papildomą impulsą e-vaistinių veiklai.

„Apsipirkti internetinėje erdvėje itin patogu, nes nereikia vykti į vaistinę, stovėti eilėse ir gaišti laiko. Reikalingas prekes galima užsisakyti net ir mobiliaisiais įrenginiais, o pageidaujant, nereceptinius vaistinius preparatus ir grožio prekes galima atsiųsti į namus ar kitu klientui patogiu adresu. Taip pat galite užsakyti reikiamus nereceptinius preparatus savo artimiesiems, kurie tuo metu negali patys nueiti į vaistinę ar vyresniems žmonėms, kuriems judėjimas iki vaistinės yra sudėtingas. Be to, apsiperkant internetu yra garantuojamas konfidencialumas. Žmogus gali neskubėdamas išsirinkti reikiamus preparatus, detaliai perskaityti jų aprašymus. Ir žinoma, kitas itin svarbus internetinių vaistinių privalumas - mažesnė prekių kaina, įvairios nuolaidos ir ypatingi pasiūlymai“, - pabrėžė A. Budrikienė.