Ką daryti, kad imuniteto stiprinimas rudenį nebūtų varginantis procesas?

Sveikatos klubas Naudingi straipsniai Ką daryti, kad imuniteto stiprinimas rudenį nebūtų varginantis procesas?

Įpusėjus rudeniui ypač svarbu kalbėti apie tinkamą imuninės sistemos stiprinimą. Besikeičiantis klimatas, didesnės darbų apkrovos ir vitaminų stoka – priežastys, lemiančios pirmuosius imuniteto silpnėjimo požymius. Pasak mažų kainų vaistinės tinklo „Camelia“ vaistininkės Kristinos Zacharevič, žmonės turėtų atidžiau puoselėti savo organizmą, atkreipti dėmesį į kintantį gyvenimo režimą, o vaikų imunitetu pradėti rūpintis jau dabar, nelaukiant galimų sveikatos sutrikimų. 

Specialistai vieningai sutaria – pastebima tendencija, jog išankstinis imuniteto stiprinimas nėra aktualus Lietuvos gyventojams. Prevenciškai šiuo klausimu rūpinasi tik vaikų mamos dėl darželiuose ir mokyklose itin dažnai plintančių virusų. Likusiems, šis aplaidumas vėliau atsiliepia dvigubai – susirgę pacientai skuba gydyti nusilpusio organizmo pasekmių sukeltų ligų. Ką daryti, kad imuniteto stiprinimas rudenį nebūtų varginantis procesas, pataria mažų kainų vaistinės tinklo „Camelia“ vaistininkė K. Zacharevič.

Darbo ir poilsio balansas

Žmogaus organizmas jautriai reaguoja į aplinkos pasikeitimus. Neretai grįždami į kasdienį režimą po ilgų atostogų, patiriame didžiulį organizmo šoką – stresą, susijusį su netikėtai pasikeitusiomis gyvenimo sąlygomis. Vaistininkė pabrėžia, jog stresas ir įtampa darbe, išbalansuotas miego ritmas – pirmosios ir neabejotinai svarbiausios priežastys, lemiančios prastėjančią savijautą ir mažesnį atsparumą rudenį plintantiems virusams.

„Poilsio ir darbo režimo nebuvimas yra šių laikų žmonijos problema. Norėdami būti pripažinti ir sėkmingi profesinėje srityje, žmonės neretai aukoja savo poilsio laiką, o kartais į tai iš viso nekreipia dėmesio. Individualiai subalansuotas režimas yra privalomas kiekvienam, norinčiam jaustis gerai ir nesirgti“, – teigia vaistininkė.

Anot specialistės, svarbiausia yra kokybiškas ir reguliarus miegas. Aštuonios valandos miego yra būtinos kiekvienam organizmui. Per tą laiką žmogaus kūnas ne tik pailsi, bet ir mobilizuoja kraujyje bei audiniuose esančias ląsteles, kovojančias su išorės mikroorganizmais – virusais. Tuo pačiu miegas padeda atgauti jėgas ir mažina dienos rūpesčių sukeltą įtampą, kuri ilgainiui gali lemti imuniteto nusilpimą.

Visavertė mityba

Norint paruošti organizmą šaltajam metų sezonui, reikėtų pasirinkti pilnavertį, mineralų ir vitaminų gausa pasižymintį maistą. Suaugusiems, o ypač vaikams, rekomenduojama valgyti kuo daugiau natūralių produktų, tokių kaip daržovės, vaisiai, uogos. Pavyzdžiui, avietėse, kaip ir gervuogėse, yra gausu vitamino C, geležies ir magnio, o daugiausiai mineralų ir vitaminų turinčios daržovės – kopūstai, morkos, pomidorai ir brokoliai.

„Daržovėse, vaisiuose ir uogose esantys komponentai yra greitai įsisavinami į žmogaus organizmą ir taip stiprina imuninę sistemą Daržoves, vaisius ir uogas ypač turėtų išnaudoti mamos – kadangi vaiko imuninis barjeras yra mažesnis nei suaugusio asmens – vaisiai ir daržovės yra geriausias būdas apsaugoti vaiką nuo rudenį suaktyvėjančių virusinių mikroorganizmų“, – teigia K. Zacharevič.

Aktyvus laisvalaikis ir grūdinimasis

Specialistai teigia, kad žalingi įpročiai ir mažas fizinis aktyvumas ardo organizmo sukauptą imuninės sistemos barjerą. Šie asmenys turi didesnę tikimybę susirgti sudėtingesnėmis peršalimo ar kitų ligų formomis, neretu atveju jiems yra priskiriami ir didesnį poveikį kovai su virusu turintys medikamentai – antibiotikai. Siekiant to išvengti, vaistininkė K. Zacharevič rekomenduoja daugiau laiko praleisti gryname ore, užsiimti malonia, bet aktyvia sportine veikla, kuri padės kurti stipresnę imuninės sistemos apsaugą.

Svarbu žinoti, jog suaugusio žmogaus ir vaiko organizmo atsparumą ligoms didina netgi paprastas, kasdienis ritualas – kontrastinis dušas. Pasak vaistininkės, nemėgstantiems ekstremalių pojūčių ir grūdinimosi šaltame ežero ar upės vandenyje, užtenka kas rytą praustis kontrastiniame duše. Tai padės suaktyvinti žmogaus kraujotaką ir paskatins imuninių ląstelių atsinaujinimą organizme, kuris turės teigiamą poveikį organizmo atsparumo ligoms stiprinimui.

Vitaminai

Specialistai vieningai teigia, kad norint sustiprinti organizmo atsparumą, rekomenduojama vartoti vitaminą C. „Jeigu abejojate savo arba vaiko atsparumu ligoms – rekomenduoju šį vitaminą vartoti jau dabar. Kodėl taip sakau? Norėdami pajusti jo efektą, turime šį preparatą naudoti mažiausiai 6 savaites, kol organizmas ims kurti apsaugines ląsteles kovai prieš išorės mikroorganizmus. Be to, pravartu bent tris kartus per metus vartoti ežiuolės preparatus, bičių produktus, kurie yra labiausiai praturtinti organizmui reikalingais vitaminais, mineralais ir amino rūgštimis“, – teigia mažų kainų vaistinės tinklo „Camelia“ vaistininkė K. Zacharevič.

Norėdami išvengti ligų, rekomenduojama bent kelis kartus per metus vartoti kompleksinius vitaminus, kuriuose yra visų grupių vitaminai ir mineralai. Prevenciškai rūpinantis organizmu galima išvengti ne tik ligų, bet ir dėl jų kylančių sudėtingų komplikacijų.