Moters sveikata – jos nuotaikų atspindys

Sveikatos klubas Naudingi straipsniai Moters sveikata – jos nuotaikų atspindys

Statistika rodo, kad moterys gyvena ilgiau. Moterys ir vyrai skiriasi savo išvaizda, fiziologija ir tuo, kaip supranta ir priima pasaulį. Dar daugiau – moterų ir vyrų sveikata, organizmo atsparumas skirtingoms ligoms ir net savijauta skirtingais metų laikais, taip pat skiriasi. Moterys, ypač Lietuvoje, savo sveikatą yra linkusios vertinti neigiamai, o tai, pasak mažų kainų vaistinių tinklo „Camelia“ specialistų, atsiliepia ne tik jų nuotaikai, bet ir savijautai. Geresnė sveikata ir gera savijauta dažnai priklauso ir nuo to, kaip moteris žiūri į pasaulį, ar yra optimistė, kaip dažnai šypsosi ir puoselėja save.

Moters sveikatos anatomija

Specialistai tikina, kad nors moterys gyvena ilgiau, jos turi daugiau su sveikata susijusių problemų nei vyrai, nes moters organizmas yra ypatingas, kadangi jame užsimezga ir išnešiojama nauja gyvybė. Todėl dėl hormoninių ir fiziologinių priežasčių, įvairaus amžiaus moterims reikia ypatingai rūpintis savo sveikata. 

Moterys savo sveikata privalo pradėti rūpintis dar jaunystėje. Jauno amžiaus moterims geležies reikia daugiau nei vyrams. Daug geležies moterys praranda menstruacijų metu, todėl tos, kurios kenčia nuo gausių menstruacijų, savo sveikata turėtų rūpintis atidžiau. 

Nakvišų aliejus, kuris dažnai vadinamas grožio vitaminu, svarbus ir grožiui, ir sveikatai, todėl dailiosios lyties atstovėms šio preparato rekomenduojama turėti savo vaistinėlėse. Jaunoms ir vyresnėms moterims labai svarbūs antioksidantai, todėl jų reikėtų stengtis gauti su maistu. Maitinant kūdikį arba sulaukus vyresnio amžiaus verta atkreipti dėmesį ir į kalio, kalcio kiekį maiste – tai svarbu norint turėti tvirtus kaulus. Artėjant trisdešimtmečiui, kartą per metus, o jei neramu – dažniau, tikrintis krūtis, apžiūrėti įtartinus apgamus ir profilaktiškai apsilankyti ginekologo kabinete.

Vyresnio amžiaus moterims ima didėti infarkto rizika, retėja kaulai ir dažnai apninka slogios mintys. Svarbu ne tik pozityviai mąstyti, bet ir pradėti sportuoti, aktyviai gyventi. Tamsiuoju metų laiku taip pat rekomenduojama gerti vitaminą D, kuris, kartu su sportu ir pozityviu mąstymu, gali ženkliai pagerinti savijautą.

Artėjant 50 metų jubiliejui į moters gyvenimą įžengia menopauzė. Būtent tuo metu  moters kiaušidės nustoja gaminti hormoną progesteroną, sumažėja moteriškų hormonų – estrogenų – gamyba. Menopauzė niekada nebūna lengvas gyvenimo periodas – moterys kenčia nuo karščio priepuolių, kaulų išretėjimo, nuotaikų kaitos. Sušvelninti ir kontroliuoti šiuos simptomus gali padėti nakvišų aliejus, natūralūs augaliniai hormonai, specialūs vaistai. Menopauzės metu labai svarbu tikrintis nuo krūties, kiaušidžių vėžio. Šiuo metu moterims gali didėti svoris, todėl svarbu daugiau judėti, lavinti lankstumą.

Moterims, perkopusioms 60 metų ribą, dažnai kyla problemų dėl padidėjusio kraujospūdžio, retėjančių kaulų ir dylančių sąnarių. Didėja širdies ligų rizika, atsiranda antsvorio problemų. Šiuo gyvenimo periodu svarbu rinktis liesesnį maistą, nepamiršti judėti.

Kalcis ir vitaminas D, kuris palengvina kalcio pasisavinimą, taip pat rekomenduojamas kiekvienos moters vaistinėlėje, nes trapūs kaulai ir skaudantys sąnariai dažnai kankina vyresnes moteris. Specialistai pataria vengti blogojo cholesterolio, vartoti vitaminus ir nepamiršti geros nuotaikos. Vaistininkai pataria vartoti ne tik vaistus ir vitaminus, bet ir daugiau bendrauti, vengti vienatvės.

Moterys gali išlikti gražios ir sveikos visą gyvenimą, svarbu neprarasti pozityvaus požiūrio į gyvenimą ir rūpintis ne tik savo artimųjų, bet ir savo sveikata.